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McLaren


Ayrton4ever

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Il punto è che in questo 2015 non avrebbero potuto fare niente di diverso. Restare clienti Mercedes significava non essere comunque in grado di andare a lottare con la casa madre. Essere clienti Ferrari idem. La Renault lasciamola perdere. L'unica strada percorribile era il tentativo con un nuovo partner. Per ora non va, ma rispetto ai test hanno fatto passi in avanti davvero enormi. Per questo sono convinto che miglioreranno ancora molto: guadagnare 2 secondi al giro di prestazione in 2 settimane senza aver fatto un km di test significa che possono davvero andare molto più forte di quello che fanno ora. Questo non significa che al momento la situazione sia piacevole.. 

 

Sono d'accordissimo sul fatto che bisognava cambiare. Come team clienti, non avremmo più vinto. Però, sono anche convinto che no, non avrebbero potuto fare solo questo. Stare nei primi 10, con il budget, le strutture, e i piloti che hanno, era doveroso. Senza se e senza ma. Ci sono riusciti tutti l'anno scorso a fare un motore in grado di farcela...loro, che hanno avuto un anno in più, neppure quello.

 

E ti dirò...sono convinto che questa situazione, nasca dalla separazione McLaren - Mercedes a fine 2009, quando Mercedes si è resa conto che in McLaren qualcosa non andava più come a fine anni 90', e che mentre Renault e Ferrari vincevano, loro facevano gli eterni secondi e basta.

 

Da allora, non ho più visto un team McLaren unito ed efficiente. 

Modificato da Sikander
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Non potevano continuare ad usare il motore del partner a cui avevano negato il controllo della scuderia... Honda voleva rientrare, ergo... Se poi a fine stagione il propulsore continuerà  ad essere il peggiore del lotto si potrà  dire che avevate ragione. Se Ferrari è riuscita nel giro d'un anno a passare dalle stalle alle stelle non vedo perché McLaren-Honda non possa portarsi, quanto meno, al livello della tanto decantata Williams.

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Modificato da Lotus
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Il punto è che in questo 2015 non avrebbero potuto fare niente di diverso. Restare clienti Mercedes significava non essere comunque in grado di andare a lottare con la casa madre. Essere clienti Ferrari idem. La Renault lasciamola perdere. L'unica strada percorribile era il tentativo con un nuovo partner. Per ora non va, ma rispetto ai test hanno fatto passi in avanti davvero enormi. Per questo sono convinto che miglioreranno ancora molto: guadagnare 2 secondi al giro di prestazione in 2 settimane senza aver fatto un km di test significa che possono davvero andare molto più forte di quello che fanno ora. Questo non significa che al momento la situazione sia piacevole.. 

Hanno sì recuperato due secondi in termini di prestazioni, ma nessuno dei due piloti ha finito la gara. Non mi sembra un grande passo in avanti

 

Sulla questione del telaio, durante le prove libere del venerdì, una volta aumentata la potenza rispetto a Melbourne, ho visto una serie di correzioni al limite da parte di entrambi i piloti, e non è un buon segno

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la scelta Honda da parte di McLaren, non solo è obbligata ma sacrosanta, visto che i benefici in termini economici sono esponenziali, il problema è che non si poteva immaginare che il motore Giappo fosse così lacunoso (l'auto rimane ingiudicabile per ora), ma preso atto di questo ormai c'è solo da lavorare, il progetto diventa a lungo termine, ma ripeto la scelta sulla carta era sensata...

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I problemi del venerdì sono stati risolti già  il sabato mattina, dipendevano da varie prove di set up di chi hanno parlato i piloti nel post gara. I tempi non erano male, più veloci di Red Bull e Toro Rosso. L'unico lato negativo sarebbe, oltre al già  pessimo doppio ritiro, dover sostituire il turbo di Button.

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la scelta Honda da parte di McLaren, non solo è obbligata ma sacrosanta, visto che i benefici in termini economici sono esponenziali, il problema è che non si poteva immaginare che il motore Giappo fosse così lacunoso (l'auto rimane ingiudicabile per ora), ma preso atto di questo ormai c'è solo da lavorare, il progetto diventa a lungo termine, ma ripeto la scelta sulla carta era sensata...

 

Ma su questo non ci piove, perfino io sostengo che una volta diventati semplici clienti, non aveva nessun senso continuare con i tedeschi.

 

Però l'arretratezza della PU giapponese è davvero spaventosa. Molto peggio di Ferrari e Renault lo scorso anno. Fosse almeno affidabile...ma nemmeno quello. E il guaio è che, anche dovesse iniziare a girare a pieno regime, avranno accumulato troppe penalità  per poter ambire a qualcosa di concreto.

Modificato da Sikander
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Ma su questo non ci piove, perfino io sostengo che una volta diventati semplici clienti, non aveva nessun senso continuare con i tedeschi.

 

Però l'arretratezza della PU giapponese è davvero spaventosa. Molto peggio di Ferrari e Renault lo scorso anno.

verissimo, io ero molto scettico, ma loro hanno superato ogni aspettativa.

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Ma su questo non ci piove, perfino io sostengo che una volta diventati semplici clienti, non aveva nessun senso continuare con i tedeschi.

 

Però l'arretratezza della PU giapponese è davvero spaventosa. Molto peggio di Ferrari e Renault lo scorso anno. Fosse almeno affidabile...ma nemmeno quello. E il guaio è che, anche dovesse iniziare a girare a pieno regime, avranno accumulato troppe penalità  per poter ambire a qualcosa di concreto.

E se fosse esattamente il contrario? Se avessero osato troppo a livello di materiali o soluzioni? Per adesso sappiamo che la PU non funziona a dovere, non necessariamente che è arretrata.

 

Basta aspettare qualche mese e avremo la risposta.

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E se fosse esattamente il contrario? Se avessero osato troppo a livello di materiali o soluzioni? Per adesso sappiamo che la PU non funziona a dovere, non necessariamente che è arretrata.

 

Basta aspettare qualche mese e avremo la risposta.

 

Sei ottimista! :asd:

Non so cosa ha quella PU, lo sanno solo Honda. Certo, è più probabile che sia come dici tu...vedremo. Quello che è certo è che stanno facendo la figura dei peracottai, e non potranno andare avanti molto con questa scena patetica. 

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Sei ottimista! :asd:

Non so cosa ha quella PU, lo sanno solo Honda. Certo, è più probabile che sia come dici tu...vedremo. Quello che è certo è che stanno facendo la figura dei peracottai, e non potranno andare avanti molto con questa scena patetica. 

:D vista e considerata la tradizione di quella grande terra e quel che rischia chi fallisce voglio sperare, per Arai,  di "aver ragione"... :asd:

 

22983-620x-Seppuku.jpg

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Credo che Honda sia stata l'opzione necessaria per la sopravvivenza, visto che attualmente se non la Honda non c'è più nessuno che mette i soldi nella McLaren. Il fondo del Bahrein se non sbaglio ha lasciato, Ojjeh si vocifera sia ad un passo .. e allo stesso modo, manca un main sponsor .. 

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Credo che Honda sia stata l'opzione necessaria per la sopravvivenza, visto che attualmente se non la Honda non c'è più nessuno che mette i soldi nella McLaren. Il fondo del Bahrein se non sbaglio ha lasciato, Ojjeh si vocifera sia ad un passo .. e allo stesso modo, manca un main sponsor .. 

 

Davvero desolante. Io comunque resto basito dal fatto che Lotus o Force india hanno più sponsor di McLaren, e pure la Williams, con una storia per certi versi analoga, ora pare stare meglio. 

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Vabbè, non è che non è abbiano, eh! Molto probabilmente Honda e McLaren stessa preferiscono non avere l'auto infarcita di loghi e loghini... direi che la storia di entrambe è leggermente diversa rispetto a  quella di questa "Lotus" e della Force India... Forse per chi ha investito non tantissimo tempo fa una caterva di quattrini a Woking e nell'automotive di lusso non c'è tutta questa ansia di arraffare sponsor a qualunque costo... non vi pare?

 

YZkWc3C.jpg

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Mi risulta che Mallya, al contempo, non se la passi benissimo...

 

http://www.indiatribune.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7666:kingfisher-airlines-in-default-a-non-performing-asset-sbi&catid=123:business&Itemid=489

 

http://profit.ndtv.com/news/market/article-kingfisher-airlines-shares-suspended-10-things-to-know-709428

 

http://www.formulapassion.it/2014/10/f1-mallya-guai-con-le-banche-per-debiti-della-kingfisher-airlines/

 

Non mi pare, a tutt'oggi, che abbia risolto i suoi problemi.

 

 

Per quanto riguarda Lotus... beh, non è mai stato un mistero che la forza dei famosi fondi lussemburghesi di Genii potesse essere alquanto sovrastimata.

 

Un ottima ragione, per entrambi, per fare incetta di sponsorizzazioni.

Modificato da Lotus
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Vabbè, non è che non è abbiano, eh! Molto probabilmente Honda e McLaren stessa preferiscono non avere l'auto infarcita di loghi e loghini... direi che la storia di entrambe è leggermente diversa rispetto a quella di questa "Lotus" e della Force India... Forse per chi ha investito non tantissimo tempo fa una caterva di quattrini a Woking e nell'automotive di lusso non c'è tutta questa ansia di arraffare sponsor a qualunque costo... non vi pare?

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Non direi proprio, altrimenti non avrebbero detto quella balla sesquipedale della livrea provvisoria.

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Non direi proprio, altrimenti non avrebbero detto quella balla sesquipedale della livrea provvisoria.

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perché balla? Magari aspettano, veramente, di ridisegnarla di bianco-rosso grazie ad uno sponsor che hanno già ... non è detto che questo diventi, prima o poi, main sponsor, unicamente per Woking. Ora penso che da un punto di vista contrattuale non si possa fare. Vedremo.

 

In ogni caso mettere sullo stesso piano la potenzialità  di budget complessivi di McLaren-Honda e di Force India e Lotus mi sembra eccessivo... ripeto, fra i 3 team in questione non penso sia proprio  il team con base a Woking a doversi mettere a caccia a tutti i costi di sponsor.

Modificato da Lotus
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perché balla? Magari aspettano, veramente, di ridisegnarla di bianco-rosso grazie ad uno sponsor che hanno già ...

Balla perché il main sponsor, di fatto, non c'è. Si diceva che questa livrea sarebbe durata giusto per i test, invece è ancora là­, segno che le cose non sono andate esattamente secondo i piani.

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Balla perché il main sponsor, di fatto, non c'è. Si diceva che questa livrea sarebbe durata giusto per i test, invece è ancora là­, segno che le cose non sono andate esattamente secondo i piani.

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Può essere. Magari han pensato di poter, per l'appunto, dare più visibilità  al bianco e al rosso e non hanno potuto. Il fatto che non sia successo non vuol dire necessariamente sia una balla, è questo che dico.

 

Da un team che ha già  dato l'opportunità  ad una parte di appassionati di esibirsi in perculamenti a ripetizione  stile #makeoraseppellitevimerde direi che sarebbe l'ultima delle leggerezze. :asd:

Modificato da Lotus
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Può essere. Magari han pensato di poter, per l'appunto, dare più visibilità  al bianco e al rosso e non hanno potuto. Il fatto che non sia successo non vuol dire necessariamente sia una balla, è questo che dico.

 

Da un team che ha già  dato l'opportunità  ad una parte di appassionati di esibirsi in perculamenti a ripetizione  stile #makeoraseppellitevimerde direi che sarebbe l'ultima delle leggerezze. :asd:

 

#ilmegliostaperarrivare  :sisi:

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Può essere. Magari han pensato di poter, per l'appunto, dare più visibilità  al bianco e al rosso e non hanno potuto. Il fatto che non sia successo non vuol dire necessariamente sia una balla, è questo che dico.

Da un team che ha già  dato l'opportunità  ad una parte di appassionati di esibirsi in perculamenti a ripetizione stile #makeoraseppellitevimerde direi che sarebbe l'ultima delle leggerezze. :asd:

Sarà ... io ho proprio la sensazione che avessero ben altri piani per le sponsorizzazioni. E non credo che Dennis o chi per lui abbia tendenze puriste tali da rinunciare a uno sponsor di peso. :asd:

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News Releases

McLaren-Honda prepares for 2015: laying the foundations for future domination

12/11/2014 1:51:00 PM


McLaren-Honda is delighted to announce its new driver lineup for 2015: Fernando Alonso and Jenson Button. Kevin Magnussen will remain an important part of the team, as test and reserve driver.

All three men will play crucial roles in re-establishing the ascendancy of one of global sport's most iconic unions, for McLaren and Honda have already formed one of the most dominant partnerships in motorsport history: Honda broke new ground in the 1980s by creating a turbocharged engine that was unparalleled in both its output and its efficiency, and, between 1988 and 1992, McLaren-Honda won eight world championships and 44 grands prix, and took 53 pole positions and set 30 fastest laps, all in just 80 grands prix.

In 1988, the partnership created arguably the single most successful Formula 1 car of all time: the all-conquering McLaren-Honda MP4/4, which was driven to victory by Ayrton Senna and Alain Prost in an amazing 15 of the season's 16 grands prix.

The lure presented by those same goals has once again brought the legendary Japanese corporation back to the pinnacle of global motor racing; and, again, that company, Honda, is developing its revolutionary new turbocharged engine at its all-new purpose-built state-of-the-art motorsport facility in Sakura, Japan.

It is against that backdrop that McLaren and Honda are now committing to rebuilding afresh the strongest possible partnership in Formula 1.

The aforementioned Ayrton Senna, in the opinion of many the greatest driver in the history of our sport, won 30 of the 44 grands prix that McLaren and Honda annexed together between 1988 and 1992. Ayrton once said: "We do not need myths. We need examples to be followed – examples of courage, determination and hope. We need to believe it is possible to win, and it is our duty to pursue that belief."

Everyone at McLaren, and at Honda, agrees with every word of that inspirational remark, starting with our newly re-recruited driver, Fernando Alonso.

Fernando Alonso said:

"I have never hidden my deep admiration for Ayrton Senna, my favourite driver, my idol on track, my reference.

"I still remember, as a kid, the posters in my wardrobe, my toy cars in which I dreamed I would one day emulate Ayrton, and the kart that my father built for my older sister, and that I ended up falling in love with. That kart had the livery of one of the most legendary partnerships in the history of Formula 1, McLaren-Honda, the car that Ayrton drove, the same partnership to which I am now honoured to join, to take part in the next Formula 1 world championship.

"I am joining this project with enormous enthusiasm and determination, knowing that it may require some time to achieve the results we are aiming for, which is no problem for me.

"Over the past year I have received several offers, some of them really tempting, given the current performance of some of the teams that showed interest. But, more than a year ago, McLaren-Honda contacted me and asked me to take part, in a very active way, in the return of their partnership – a partnership that dominated the Formula 1 scene for so long.

"McLaren-Honda's repeated and open desire, perseverance and determination in making it possible for me to join their exciting renewed partnership, have been some of the main factors that made me take this decision, not forgetting the most important factor of all: we share a common objective and expectations, and there is a very solid future, with confidence, ahead.

"I have had in-depth discussions with all the senior people at both McLaren and Honda, I have viewed their fantastic facilities in both the UK and Japan, and it is clear to me that, together, McLaren and Honda are in the process of beginning what is sure to be a long and successful partnership. And I intend to give 100% effort to help make it exactly that.

"Finally, I want to thank the persistence of those who have fought so hard for this to come true. I will do everything in my power to deliver for everyone and for our team, based on a formula that has always worked for me: effort, sacrifice, perseverance and faith.

"We have time, we have hopes and we have the necessary resources. Let the legend return: that is our challenge."

Jenson Button said:

"I am extremely excited to be embarking on my 16th year in Formula 1 and my sixth season for McLaren.

"Like Fernando, I am certain that McLaren and Honda will achieve great things together, and I feel sure that, working together, all of us will pull incredibly hard to create a brilliantly effective winning team.

"I admired Ayrton Senna enormously, but, for me, it was the exploits of his McLaren-Honda teammate Alain Prost that inspired me most as a boy. The way he stroked those beautifully brutal red-and-white cars to grand prix wins and world championships was to my mind poetry in motion, and I have tried to emulate his driving style ever since.

"Being a part of new-look McLaren-Honda is a wonderful opportunity for all of us, and I am very pleased to have been invited to do my bit. In fact, I am absolutely raring to go.

"I am also very glad that Kevin will remain part of the team. He is a very quick driver and a really nice guy.

"Looking forward, I know the Honda guys well, having driven Formula 1 cars powered by their engines from 2003 to 2008. I have a huge amount of respect and admiration for them, and promise to give 100% to make their partnership with McLaren a success.

"Last but far from least, I am very much looking forward to having a driver as fast and as experienced as Fernando as my team-mate. I am sure we will work extremely well together."

Ron Dennis (Chairman & Chief Executive Officer, McLaren) said:

"I am absolutely delighted to be on the threshold of leading McLaren-Honda to a new era of partnership, and I speak on behalf of all at McLaren when I say that. I am equally confident that our colleagues at Honda share that determination and passion to win.

"As regards drivers, McLaren's policy has always been to assemble the strongest line-up possible, and in Fernando and Jenson I firmly believe that is exactly what we have.

"We signed Fernando a little while ago, but we decided not to announce the fact until we had also re-signed Jenson as his team-mate. For many reasons our negotiations with Jenson took quite a long time, but, now that they have been concluded, we are confident that our collaboration with him will continue to thrive in the future every bit as well as it has in the past. Make no mistake about it, Jenson is 100% committed to McLaren-Honda, to Formula 1, and to winning.

"As a pair, he and Fernando are supremely experienced. Fernando has started 234 grands prix, has converted 32 of those starts to victories, has stood on a grand prix podium 97 times, and has won the drivers' world championship not once but twice. He is a class act.

"He is 33 – which, for an athlete as physically fit as he is, constitutes a Formula 1 driver's professional prime of life. Moreover, he is old enough to be experienced and expert, yet young enough to be enthusiastic and energetic. I therefore firmly believe he will deploy those four e's – experience, expertise, enthusiasm and energy – to drive forward McLaren-Honda's on-track success next season and for quite a few seasons to come.

"As for Jenson, at 34, he is every bit as fit as Fernando but even more experienced: he has started 266 grands prix, has won 15 of them, and has stood on a grand prix podium 50 times. He, too, is an ex-world champion, and is one of the smoothest and fastest guys out there.

"To sum up, Fernando and Jenson have started a combined total of precisely 500 grands prix between them – a mighty aggregate – and have won 47 of them.

"I can safely say, therefore, that we now have by an order of magnitude the best driver line-up of any current Formula 1 team.

"Finally, I want to thank and pay tribute to Kevin, who has done a great job this season and will continue to be an integral part of our team. He will be our test, reserve and third driver, and remains an excellent prospect for the future."

Yasuhisa Arai (Senior Managing Officer, Honda R&D Co Ltd; Chief Officer of Motorsport, Honda) said:

"Our partnership with McLaren goes from strength to strength, and I am very excited to welcome as part of our Formula 1 team two great world champions, Fernando and Jenson. Yet the magnitude of the announcement is quickly bringing me back down to earth to focus harder and stronger on the seasons ahead.

"Kevin has shown remarkable growth in the 2014 season, and we are delighted to continue working with him throughout 2015 and beyond; we are certain there is much more to come.

"Honda is dedicated to speeding up the development of the power unit based on the learnings of the recent Abu Dhabi test.

"Working together with these very experienced drivers, we will fine-tune and complete the power units to competitive perfection towards the new season."

http://www.honda.com/newsandviews/article.aspx?id=8237-en


:rotfl:

Modificato da Muresan80
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Balla perché il main sponsor, di fatto, non c'è. Si diceva che questa livrea sarebbe durata giusto per i test, invece è ancora là­, segno che le cose non sono andate esattamente secondo i piani.

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In realtà  si diceva che questa livrea sarebbe rimasta fintanto che un nuovo sponsor di peso non fosse entrato, eventualmente richiedendo cambiamenti nella livrea.

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McLaren-Honda prepares for 2015: laying the foundations for future domination

12/11/2014 1:51:00 PM

McLaren-Honda is delighted to announce its new driver lineup for 2015: Fernando Alonso and Jenson Button. Kevin Magnussen will remain an important part of the team, as test and reserve driver.

All three men will play crucial roles in re-establishing the ascendancy of one of global sport's most iconic unions, for McLaren and Honda have already formed one of the most dominant partnerships in motorsport history: Honda broke new ground in the 1980s by creating a turbocharged engine that was unparalleled in both its output and its efficiency, and, between 1988 and 1992, McLaren-Honda won eight world championships and 44 grands prix, and took 53 pole positions and set 30 fastest laps, all in just 80 grands prix.

In 1988, the partnership created arguably the single most successful Formula 1 car of all time: the all-conquering McLaren-Honda MP4/4, which was driven to victory by Ayrton Senna and Alain Prost in an amazing 15 of the season's 16 grands prix.

The lure presented by those same goals has once again brought the legendary Japanese corporation back to the pinnacle of global motor racing; and, again, that company, Honda, is developing its revolutionary new turbocharged engine at its all-new purpose-built state-of-the-art motorsport facility in Sakura, Japan.

It is against that backdrop that McLaren and Honda are now committing to rebuilding afresh the strongest possible partnership in Formula 1.

The aforementioned Ayrton Senna, in the opinion of many the greatest driver in the history of our sport, won 30 of the 44 grands prix that McLaren and Honda annexed together between 1988 and 1992. Ayrton once said: "We do not need myths. We need examples to be followed – examples of courage, determination and hope. We need to believe it is possible to win, and it is our duty to pursue that belief."

Everyone at McLaren, and at Honda, agrees with every word of that inspirational remark, starting with our newly re-recruited driver, Fernando Alonso.

Fernando Alonso said:

"I have never hidden my deep admiration for Ayrton Senna, my favourite driver, my idol on track, my reference.

"I still remember, as a kid, the posters in my wardrobe, my toy cars in which I dreamed I would one day emulate Ayrton, and the kart that my father built for my older sister, and that I ended up falling in love with. That kart had the livery of one of the most legendary partnerships in the history of Formula 1, McLaren-Honda, the car that Ayrton drove, the same partnership to which I am now honoured to join, to take part in the next Formula 1 world championship.

"I am joining this project with enormous enthusiasm and determination, knowing that it may require some time to achieve the results we are aiming for, which is no problem for me.

"Over the past year I have received several offers, some of them really tempting, given the current performance of some of the teams that showed interest. But, more than a year ago, McLaren-Honda contacted me and asked me to take part, in a very active way, in the return of their partnership – a partnership that dominated the Formula 1 scene for so long.

"McLaren-Honda's repeated and open desire, perseverance and determination in making it possible for me to join their exciting renewed partnership, have been some of the main factors that made me take this decision, not forgetting the most important factor of all: we share a common objective and expectations, and there is a very solid future, with confidence, ahead.

"I have had in-depth discussions with all the senior people at both McLaren and Honda, I have viewed their fantastic facilities in both the UK and Japan, and it is clear to me that, together, McLaren and Honda are in the process of beginning what is sure to be a long and successful partnership. And I intend to give 100% effort to help make it exactly that.

"Finally, I want to thank the persistence of those who have fought so hard for this to come true. I will do everything in my power to deliver for everyone and for our team, based on a formula that has always worked for me: effort, sacrifice, perseverance and faith.

"We have time, we have hopes and we have the necessary resources. Let the legend return: that is our challenge."

Jenson Button said:

"I am extremely excited to be embarking on my 16th year in Formula 1 and my sixth season for McLaren.

"Like Fernando, I am certain that McLaren and Honda will achieve great things together, and I feel sure that, working together, all of us will pull incredibly hard to create a brilliantly effective winning team.

"I admired Ayrton Senna enormously, but, for me, it was the exploits of his McLaren-Honda teammate Alain Prost that inspired me most as a boy. The way he stroked those beautifully brutal red-and-white cars to grand prix wins and world championships was to my mind poetry in motion, and I have tried to emulate his driving style ever since.

"Being a part of new-look McLaren-Honda is a wonderful opportunity for all of us, and I am very pleased to have been invited to do my bit. In fact, I am absolutely raring to go.

"I am also very glad that Kevin will remain part of the team. He is a very quick driver and a really nice guy.

"Looking forward, I know the Honda guys well, having driven Formula 1 cars powered by their engines from 2003 to 2008. I have a huge amount of respect and admiration for them, and promise to give 100% to make their partnership with McLaren a success.

"Last but far from least, I am very much looking forward to having a driver as fast and as experienced as Fernando as my team-mate. I am sure we will work extremely well together."

Ron Dennis (Chairman & Chief Executive Officer, McLaren) said:

"I am absolutely delighted to be on the threshold of leading McLaren-Honda to a new era of partnership, and I speak on behalf of all at McLaren when I say that. I am equally confident that our colleagues at Honda share that determination and passion to win.

"As regards drivers, McLaren's policy has always been to assemble the strongest line-up possible, and in Fernando and Jenson I firmly believe that is exactly what we have.

"We signed Fernando a little while ago, but we decided not to announce the fact until we had also re-signed Jenson as his team-mate. For many reasons our negotiations with Jenson took quite a long time, but, now that they have been concluded, we are confident that our collaboration with him will continue to thrive in the future every bit as well as it has in the past. Make no mistake about it, Jenson is 100% committed to McLaren-Honda, to Formula 1, and to winning.

"As a pair, he and Fernando are supremely experienced. Fernando has started 234 grands prix, has converted 32 of those starts to victories, has stood on a grand prix podium 97 times, and has won the drivers' world championship not once but twice. He is a class act.

"He is 33 – which, for an athlete as physically fit as he is, constitutes a Formula 1 driver's professional prime of life. Moreover, he is old enough to be experienced and expert, yet young enough to be enthusiastic and energetic. I therefore firmly believe he will deploy those four e's – experience, expertise, enthusiasm and energy – to drive forward McLaren-Honda's on-track success next season and for quite a few seasons to come.

"As for Jenson, at 34, he is every bit as fit as Fernando but even more experienced: he has started 266 grands prix, has won 15 of them, and has stood on a grand prix podium 50 times. He, too, is an ex-world champion, and is one of the smoothest and fastest guys out there.

"To sum up, Fernando and Jenson have started a combined total of precisely 500 grands prix between them – a mighty aggregate – and have won 47 of them.

"I can safely say, therefore, that we now have by an order of magnitude the best driver line-up of any current Formula 1 team.

"Finally, I want to thank and pay tribute to Kevin, who has done a great job this season and will continue to be an integral part of our team. He will be our test, reserve and third driver, and remains an excellent prospect for the future."

Yasuhisa Arai (Senior Managing Officer, Honda R&D Co Ltd; Chief Officer of Motorsport, Honda) said:

"Our partnership with McLaren goes from strength to strength, and I am very excited to welcome as part of our Formula 1 team two great world champions, Fernando and Jenson. Yet the magnitude of the announcement is quickly bringing me back down to earth to focus harder and stronger on the seasons ahead.

"Kevin has shown remarkable growth in the 2014 season, and we are delighted to continue working with him throughout 2015 and beyond; we are certain there is much more to come.

"Honda is dedicated to speeding up the development of the power unit based on the learnings of the recent Abu Dhabi test.

"Working together with these very experienced drivers, we will fine-tune and complete the power units to competitive perfection towards the new season."

http://www.honda.com/newsandviews/article.aspx?id=8237-en

:rotfl:

 

La smetti di farmi avere continui travasi di bile?  <_<  <_<  <_<

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