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Motomondiale 2014


R18

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Uno è quasi a fine carriera...l'altro è l'astro nascente che piu' volte si è sperticato in dichiarazione "d'amore" verso Rossi...

Fossero stati veramente rivali Rossi avrebbe usato ben altre "cortesie"....

Sicuro come la morte ! E MM nonostante la

simpatia innata, non sarebbe stato trattato da Rossi, dai tifosi beceri e dai media diversamente da Lorenzo e Stoner...

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Per continuare sulla linea italiana, sulla seconda Ducati Pramac nel 2015 salirà  con tutta probabilità  Danilo Petrucci. Certo che dopo tre anni a soffrire con la Ioda, fossi stato in Aprilia lo avrei tenuto in considerazione, ma forse andando in Ducati è tutto di guadagnato (per il pilota).

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Ovviamente no :asd: ma mi chiedo come mai lasci KTM così, dato che la moto è comunque vincente. All'inizio di quest'anno Gresini ha mollato Honda in Moto3 solo per questione di competitività .

 

Il mio discorso si incentrava sulla Moto3, per la MotoGP molto probabilmente sarà  una questione di soldi come dici tu (anche se sicuramente a Fausto non mancano, dato che gli sponsor ci sono) ma non penso neanche che una KTM Moto3 costi di più di una Honda, anzi...

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Ovviamente no :asd: ma mi chiedo come mai lasci KTM così, dato che la moto è comunque vincente. All'inizio di quest'anno Gresini ha mollato Honda in Moto3 solo per questione di competitività .

 

Il mio discorso si incentrava sulla Moto3, per la MotoGP molto probabilmente sarà  una questione di soldi come dici tu (anche se sicuramente a Fausto non mancano, dato che gli sponsor ci sono) ma non penso neanche che una KTM Moto3 costi di più di una Honda, anzi...

ah ok, allora la vedo così, torna alla Honda in moto3 per avere un piede in Honda...non sia mai...

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A provisional version of the 2015 MotoGP calendar has been released, with Brazil notably absent.

Brazil's return had been planned for this year - alongside a comeback for South American neighbour Argentina - only to be dropped in February due to construction delays.

With the Brasilia venue missing from even the provisional 2015 line-up, it is doubtful that the event will materialise. Brazil last hosted a MotoGP round at Rio in 2004.

Next year's MotoGP calendar is thus set to remain unchanged in terms of the 18 events, although Donington Park is replacing Silverstone as venue for the British Grand Prix.

The 2015 season will again start under the floodlights in Qatar, on March 29, and conclude at Valencia on November 8.

Provisional 2015 MotoGP calendar:
Round 1: 29 March Qatar* Doha/Losail
Round 2: 12 April Americas Austin
Round 3: 19 April Argentina Termas de Rio Hondo
Round 4: 03 May Spain Jerez de la Frontera
Round 5: 17 May France Le Mans
Round 6: 31 May Italy Mugello
Round 7: 14 June Catalunya Barcelona - Catalunya
Round 8: 27 June Netherlands** TT Assen
Round 9: 12 July Germany Sachsenring
Round 10: 9 August Indianapolis GP Indianapolis
Round 11: 16 August Czech Republic Brno
Round 12: 30 August Great Britain Donington Park
Round 13: 13 September San Marino & Riviera di Rimini Marco Simoncelli Misano
Round 14: 27 September Aragon MotorLand Aragon
Round 15: 11 October Japan Motegi
Round 16: 18 October Australia Phillip Island
Round 17: 25 October Malaysia Sepang
Round 18: 8 November Valencia Ricardo Tormo-Valencia

* Evening Race
** Saturday Race

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WSBK star Eugene Laverty has been officially confirmed as an Aspar rider for the 2015 MotoGP season.

The Irishman, 28, will race the upgraded Open class Honda, which is to receive this year's title-winning Honda RC213V engine. The bike will continue to run the standard ECU, but benefit from fuel, engine, testing and tyre concessions.

Laverty has raced in World Superbike since 2011 with Yamaha, Aprilia and Suzuki, winning 13 races and finishing as last year's title runner-up. He was announced as moving to MotoGP by his current Crescent Suzuki team on September 16, but it is only now that Aspar have issued an official statement.

“Eugene Laverty is a rider we were already in contact with last year, we tried to sign him then and even though we didn't manage it at the time he is a rider we have been interested in for a long time,†said team principal Jorge Martinez 'Aspar'.

“I think he is a rider with great potential, he has produced some incredible races in Supersport and Superbikes, and he has a lot of wins on his record with a lot of different manufacturers, which says a lot about his capacity to adapt.

“Maybe he hasn't had the luck that you always need to win a world title but I am sure that he will be giving 100% to the Drive M7 Aspar Team. I am sure he will continue to develop as a rider and he can bring a lot to this team. He is ready to make the step to MotoGP.

"Next year we will have a new, more competitive Honda, and I have a lot of hope invested in our MotoGP project. I am sure we will achieve great results together.â€

It is assumed that Laverty is replacing former 250cc world champion Hiroshi Aoyama, Nicky Hayden having a contract in place for next season. However the Aspar statement failed to mention Laverty's team-mate.

Loris Baz was initially expected to get the Aspar ride, but the team subsequently backed away from an agreement, citing the Frenchman's height (6'3â€). Baz is now tipped to get the remaining seat at Forward Yamaha.

Eugene's brother Michael has spent the last two seasons racing in MotoGP for PBM, but it is unlikely that both will be on the same grid in 2015. PBM is focusing all its efforts on BSB next year, with Michael currently weighing up competitive options in the British and World Superbike Championships.

Eugene previously raced privateer machinery in the 250cc grand prix class but left midway through 2008 to revive his career in World Supersport, where he won twelve races and was a double title runner-up. Such success cleared the way for the move to WSBK, with Yamaha, in 2011.

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Il compagno di squadra sarà  Hayden, a meno che i suoi infortuni non gli impediscano di correre. La motivazione con cui hanno scartato Baz (che comunque vale parecchio meno di Laverty secondo me) rimane tuttavia esilarante. Il francese, stando a quello che dice Motosprint, avrebbe comunque raggiunto l'accordo con Forward.

 

Al posto di Laverty sulla Suzuki Superbike andrà  proprio Randy de Puniet.

 

In Moto3 invece il team Sky ha annunciato Andrea Migno al posto di Francesco Bagnaia.

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Migno in tre gare con la Mahindra ha assolutamente ben impressionato, ha sostituito Sissis a stagione in corso. Quest'anno corre anche nel CEV proprio con il team gestito da Martà­nez in collaborazione con la VR46 Academy, ed è quarto in classifica al momento.

 

Sostituirà  Bagnaia che quest'anno, a parte l'infortunio di Assen, sta correndo in generale una stagione molto al di sotto delle aspettative, non avendo colto i risultati di Fenati specialmente in gara. E pensare che Francesco fino ad un paio di anni fa si giocava il CEV con Mà¡rquez junior a parità  di moto...

 

Fenati non avrà  vita semplice in squadra, lo penso già  da ora.

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Loris Baz ufficialmente pilota NGM-Forward dal 2015 in coppia con Stefan Bradl.

 

“It's a pleasure to welcome Loris Baz in our team,†said Forward Racing team owner Giovanni Cuzari, pictured with Baz at the recent Aragon round. “He is a young rider who has proved to be fast in World Superbikes and we would like to give him the possibility to show his talent also in MotoGP.

"I'm very happy to start this new adventure with Loris and bring this new rider in the premier class, continuing our mission of talent scout team alongside of Yamaha.

"Loris will partner Stefan Bradl and we are delighted to line up a very young team with a 21 year old Frenchman and a 24 year old experienced German rider.â€

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  • 2 weeks later...

MotoGP - Incidente Aragon, Rossi deve la vita al casco

Il casco del pilota di Tavullia è stato analizzato dopo la caduta del GP spagnolo ed è stato riscontrato che Valentino è stato colpito in testa dalla moto: ci sono evidenti tracce di gomma sulla vernice e il casco ha riportato altri danni dall'urto con la forcella della parte posteriore.

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  • R18 changed the title to Motomondiale 2014

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