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Presentazione modellismo e progetti vari


FenixFavaretto

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  • 1 month later...

Ohhhhhh!

IDFM is back!!! Save the date!!!

My friends...... It's that time again! Time to take out your agenda's

*222 is the number!*

This is the number of days you have to get prepaired for IDFM 2023.

I am proud to anounce a new location and cooperation with the people of the fantastic club RC Hotwheeels for the race.

The completely new track of RC Hotwheels is situated in the Beautiful city of Deventer at the banks of the river IJssel.

www.rchotwheels.nl

So... lock the date .... 26,27 and 28 of May 2023....

The next 31 weeks we wil try to give weekly updates with all kind of info, race formats, hotels, campings etc.etc.

looks like the classes we will run will be F1

the real populair FWD class and proberbly some TT class for saturday evening special runnings...

stay tuned .... IDFM IS BACK!!!!!!!!!

 

Ohhhh!!!

 

IDFM è tornato! Save the date!

Amici, è tornato quel momento! Il momento di tirare fuori le vostre agende!

Il numero è 222!

Questo è il numero di giorni che avete per prepararvi all'IDFM!

Sono lieto di annunciare una nuova location per la data ed una nuova collaborazione con le persone del fantastico club RC Hotwheels!

La pista totalmente nuova dell'RC Hotwheels è situata nella bellissima città di Deventer, sulle rive del fiume IJssel!

www.rchotwheels.nl

Quindi, segnatevi la data! 26,27 e 28 Maggio 2023...

Durante le prossime 31 settimane proveremo ad aggiornarvi settimanalmente con tutte le info, format di gara, camping, hotel, etc etc.

Le classi saranno:

F1

La popolarissima FWD

Probabilmente qualche classe TT per dei run speciali del Sabato sera. 

Restate connessi, l'IDFM è tornato! 

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Well
Despite the rain...
Despite the ACI
Despite everything... we manage to race at the GreenPark

 

Beh

Nonostante la pioggia

Nonostante l'ACI

Nonostante tutto... siamo riusciti a correre al GreenPark

 

Classique
Easy task for Robert Goffi and Imerio Cornetti

 

Classique

Complito semplice per Robert Goffi ed Imerio Cornetti

 

F1-70
Tight fight between
Andrea Tonini
Romano Asperti
Imerio Cornetti

 

F1-70

Gran battaglia tra 

Andrea Tonini

Romano Asperti

Imerio Cornetti

 

F1
Super close fight between
Bryan Ferrara - Fenix
Giulio Borrini - Fenix (who also take the Pole Position)
Germano Menghini

 

F1

Grandissima battaglia tra

Bryan Ferrara - Fenix

Giulio Borrini - Fenix (che ha anche fatto la Pole)

Germano Menghini

 

Superfast Luca Tassinari!
Pole position, Best Lap, Victory

Fenix G56 and Fenix R14 body
at the super fast Miniautodromo Ca' de Mandorli, to win the 34° G.P. delle Caldarroste e del Vino Nuovo (Chestnut and New Wine)

An historical race which reach the 34° edition!

 

Il superveloce Luca Tassinari!

Pole, Girò più veloce e Vittoria!

 

Fenix G56 e carrozzeria Fenix R14

al velocissimo Miniautodromo Ca' de Mandorli, vince il 34° G.P. delle Caldarroste e del Vino Nuovo

Una gara storica che ha raggiunto la 34° edizione!

 

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FenixRacing.it&set=a.635061594969647

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What is like being chased by a shark?

Well... the Fenix Lotus 49 is giving the exact feeling...

Video made at the Green Park Circuit, Robert Goffi driving the Lotus 49

Thanks a lot for the support!

 

Come è essere inseguiti da uno squalo?

Beh... la Fenix Lotus 49 dà esattamente questo feeling

Video fatto al Green Park Circuit, Robert Goffi alla guida della Lotus 49

Grazie del supporto!

https://www.facebook.com/watch/?v=1357149988150167

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Another courtesy from Umberto Pagnoni, Green Park Circuit.

A rather unusual point of view of Mistral 3.3. Front suspension in all its glory

 

Un altro favore da Umberto Pagnoni, Green Park Circuit.

Un POV un po' inusuale di Mistral 3.3. Sospensione anteriore in tutta la sua gloria

https://www.facebook.com/watch/?v=1700865343644180

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Una idea carina e simpatica. Provare a diffonderla in altre piste Italiane?

A nice idea. Why don't you try to promote it at other Italian tracks?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10225762992895318&set=gm.5317531928369968&idorvanity=128438570612689

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Another racing year is gone at at Segrate Games. A lot of drivers, a lot of friends!

 

Un altro anno di gare si è concluso al Games Segrate. Molti piloti, molti amici!

https://www.facebook.com/photo?fbid=190333143518901&set=pcb.190336876851861

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It might be a bit chilly, but the track is top notch, seaside is just behind the corner and food is 10/10!

Potrebbe essere un po' freddino, ma la pista è spettacolare, il mare è appena dietro l'angolo ed il cibo è 10/10!

https://www.facebook.com/groups/251949294852640/permalink/5651540591560123/

316059416_659715129170960_150621891986130871_n.jpg

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ETS 5 - 2022 I was missing the Series from ETS 6 – 2019.

Boy… I miss them: the ambient, the feeling the mood, the quality of the race.

This year, after the Euro (missed for the F1 tires “hiccups”) and the Gubbio’s Worlds, being back at the ETS, show me the proper level of quality races.

Having said so… A good friend, Lionel Troyon, said, “Only ETS could be a training for next ETS” Very true. We test Mistral 3.3 with foam tires in two permanent tracks, here in Italy and, as real F1 are used to say… ”we were pretty much confident” in the car.

That “confidence” ends by the end of the second free practices…

At the end of the first practice, lap time were in line of the others, and roll traction were nowhere in sight… At the end of the second practice… We were traction rolling even from standing still… Ok, nothing to do than “head down and work” My Team Mate, Bryan Ferrara said: “we will sort it out by the last Final…”

Knowing that a special issue need a special solution, we bring in two prototype front end. One that works pretty good with the Fenix A tires, which are becoming quite popular in F1, and an improved/revised version of the standard one, with different upper arms.

So, at begin we work with the one that was positive during the test here in Italy, then, with an U-turn, we wend on the second option and switch to the other solution we have. And, as Bryan preconized: “We’ll sort it out at 90% by the first Final”. Which was the B one.

Bryan lead the final for most of the race, only missing the “Bump-up” it by 0,3 second due a “do or die” overtake by the second in the last few turns. Missed the major target, we work again on the car, and finally we were able to drive the “same” car, w/o setup change for 2 runs…

This was a nice moment, thinking just in the drive and not in the settings… Well… Bryan show that 21 laps were possible for Mistral, making them in the last run. Nice old man (me…) smell the 20 lap, missing by mere 2 seconds… Which prove that Mistral was finally in the proper line!

Moreover… Small acknowledgement goes to Sandro Gavazzoni aka EvoRace mastermind, which was supposed to share the ETS with us.

I switch from my trusty “Linus’s blanket” PhiGamma2 body to the ER21 for the last 2 finals. The Er21 move the car in a more comfortable handling, less twitchy, a cool improvement needed in the moment. By the way, pictures of the prototype parts are shown in the album.

Setup will follow quite soon.

Picture credits:

ETS –

Christian Sandner

My phone

 

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FenixRacing.it&set=a.663779208764552

 

ETS 5 - 2022 

 

Mancavo alla serie dall'ETS 6 del 2019. 

 

Mamma mia, quanto mi mancava: l'ambiente, il feeling, il mood, la qualità della gara. 

 

Quest'anno, dopo l'Europeo (a cui non sono andato per gli "intoppi" delle gomme) e dopo i mondiali di Gubbio, tornare all'ETS mi ha fatto vedere il livello corretto per avere gare di qualità. 

 

Detto questo... Un buon amico, Lionel Troyon, disse "Solo l'ETS può essere un test per il prossimo ETS". Molto vero. Abbiamo testato Mistral 3.3 con le gomme in spugna in due piste permanenti differenti qui in Italia e, come dicono in F1 vera... Eravamo abbastanza "confident" nella macchina. 

 

Quell'essere "confident" è finito alla fine delle seconde prove libere... 

 

Alla fine delle prime prove libere, i tempi sul giro erano in linea con quelli degli altri ed il traction roll non era nemmeno apparso... Alla fine delle seconde prove libere, avevamo traction roll perfino da fermi... Ok, nient'altro da fare se non mettersi "a testa bassa e lavorare". Il mio compagno di squadra Bryan Ferrara ha detto: "La risolveremo per l'ultima finale..."

 

Sapendo che un problema speciale avesse bisogno di una soluzione speciale, abbiamo provato due avantreni prototipo. 

Uno che lavora abbastanza bene con le Fenix A, che stanno diventando abbastanza popolari in F1 ed una versione migliorata/rivista dello standard, con bracci superiori differenti. 

 

All'inizio abbiamo lavorato con quello che aveva funzionato bene nel test in Italia, poi, con un'inversione di tendenza, abbiamo scelto la seconda opzione e siamo andati verso l'altra soluzione. E, come aveva detto Bryan: "La risolveremo al 90% per la prima finale". Che era la B. 

 

Bryan é stato in testa alla finale per quasi tutta la gara, mancando il Bump-Up per soli 3 decimi a causa di un sorpasso "do or die" da parte del secondo nelle ultimissime curve. Avendo mancato il target principale, abbiamo continuato a lavorare sulla macchina e finalmente siamo riusciti a guidare la "stessa" macchina, senza cambiamenti di setup per 2 manche...

 

Questo è stato un bel momento, semplicemente pensando alla guida e non al setup... Beh... Bryan ha dimostrato che 21 giri erano possibili per Mistral, facendoli nell'ultimo run. Io ho sentito il profumo dei 20 giri, mancandoli per 2 secondi... Che ci ha provato che Mistral era sulla strada giusta! 

 

Per finire... Un piccolo riconoscimento va a Sandro Gavazzoni, alias EvoRace mastermind, che avrebbe dovuto condividere l'ETS con noi. 

Ho cambiato dalla mia "copertina di Linus" PhiGamma 2 alla ER21 per le ultime 2 finali. La ER21 ha reso la macchina più comoda, meno "twitchy", un bel miglioramento di cui avevamo bisogno. Comunque, le foto delle parti prototipo sono mostrate sull'album. 

 

Il setup arriverà presto. 

Picture credits:

 

ETS –

 

Christian Sandner

 

Il mio telefono 

 

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FenixRacing.it&set=a.663779208764552

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Not only ETS in this weekend!!! Pancar racing and Dutch F1 prize ceremony!!!

Non solo ETS questo weekend!!! Anche gare Pancar e cerimonia di premiazione del Campionato Olandese!!!

https://www.facebook.com/media/set?vanity=FenixRacing.it&set=a.663961448746328

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1. Adrian Burren

2. Michael Meier - Fenix Mistral 3.3

3. Andi Frattaroli - Fenix Mistral 3.3

Danke Michael

Danke Andi

 

Swiss Indoor Champ Rd 2 Munsingen (BE)

Swiss GT

1. Philipp Huber - Fenix G56

2. Oli Mülhauser

3. Martin Messerli

Danke Philipp

 

Moravskoslezský Cup

Roman Krejčí sign it again!!!

Thanks Roman for the excellent job!

 

Not strictly Fenix related...

but...

Friends of Nuova Games Segrate, near Milan, they do race in every given condition...

This means that they are so strong to have nearly 40 guys driving Porsches under the rain at 6° celsius..

Here a video of their weekend...

https://www.youtube.com/watch?v=Hg8GdsHRLnM

So... when you say something like "the track is a little bumpy and I cannot drive a perfect line"...

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And... here we are!

Fenix Classic Team Lotus 97, the car of the first win for Senna, is officially out!

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FenixRacing.it&set=a.677962040679602

 

Ed... eccoci qua!

E' uscita la Fenix Classic Team Lotus 97, la macchina della prima vittoria di Senna! 

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FenixRacing.it&set=a.677962040679602

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Last day of 2022.

Not so much to add to “What a year!”

Clearly 2022 was a “bit complex”, reasons are clear to everyone, no need to explain.

Nevertheless, we try to keep our path and push as much as possible.

I've to pinch myself and say: ...“It’s not a dream”

2 Mistral 3.3 in the A-main at the F1 World Cup,

1°-2° at the F1 IFMAR Warm-up,

F1 Dutch Champion,

Swiss GT Champion,

Romanian Le Mans Series Champion,

10.5 class at the Lostallo’s PanCar Master,

AMSCI F1 champion

And I am probably missing some other result, beg your pardon for this.

Releasing some supercool body like the newer Classic Team Lotus 97, the Renault Rs10 and the R14 for Pro10, or the newer version of the Pancar Gear diff.

Of course, there are some “soon to be released” cool stuff in the drawer, but those are for the newcomer, the 2023...

I would like to say “Thank you” to everyone: to friends that support us (most of the times they “endure” us), to person that criticise. Everyone helps us to grown.

2022... "What a year"... 

By the way... "Happy New Year"!

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Don't forget to sign for the most important and exclusive race of the year!

 

https://www.facebook.com/photo?fbid=634912075304289&set=a.131560052306163

 

"Buon Anno tutti con la presente si comunica che le iscrizioni per la gara Charity Race 2023 si aprono Lunedi 9 Gennaio alle ore 21'00 su www.myrcm.ch

Sul nostro sito www.teamlagang.it trovate tutte le indicazioni per il pagamento della quota d'iscrizione."

 

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