Jump to content

Radio Paddock Maggio 2015


Andrea Gardenal
 Share

Recommended Posts

Formula 1 boss Bernie Ecclestone says German drivers Nico Rosberg and Sebastian Vettel are not good for business because they do not do enough to endear themselves to fans.

TV audiences and race attendances in Germany have been in decline of late, with the German Grand Prix getting axed from the calendar this season for the first time since 1960.

In a joint interview with Rosberg for the official F1 website, Ecclestone said the 2014 runner-up and four-time champion Vettel do not do enough to boost their individual profiles.

"As the cancellation of the German Grand Prix indicates, Germany is a terrible market for Formula 1," said Ecclestone.

"On the contrary Lewis [Hamilton] is a hero in the UK. The British love Formula 1.

"Sebastian is also not doing much for F1. People hardly recognise him on the street."

Ecclestone picked out world champion Hamilton, who is often seen at A-list parties, as a good promoter of F1, which he says has in turn boosted its profile in the UK and across the world.

"I still believe that Lewis is the best champion that we have had in a long, long time," said Ecclestone.

"He manages to get to all different walks of life: red carpet, fashion business, and music - you name it.

"That is not your [Nico's] fault or his. You two are just very different characters.

"When it comes to F1, I am a huge Lewis fan because he is a super promoter of the sport.

"From a pure business aspect - sorry Nico if I have to say this - you are not so good for my business."

Rosberg responded: "Wait a minute. That is a hard call.

"Bernie is the commercial rights holder so the more outgoing the champion is, the better. Of course.

"I also do think about our sport and want to make an effort - but in my own way. I am Nico and not Lewis."

Ecclestone added: "It sounds harder than it is meant. Unfortunately you don't have the German fans on your side."

F1's boss went on to suggest that the championship needs more figureheads.

"True, I also would rather race than strut red carpets in Hollywood - and thank God this is not my job - but also the team principals should be more prominent," he added.

"Take away Toto Wolff's Mercedes shirt and send him down a street - nobody would recognise him."

 

:asd:

Link to comment
Share on other sites

Ho fatto il sondaggio ma non ho capito il senso delle domande sul costo dei biglietti, ho provato ad immaginarle in lingua originale ma non sono riuscito comunque a dargli un senso...

Riguardo le proposte dello strategy group non ho buone sensazioni, troppa roba nel calderone senza una vera direzione.

Imho, tolte le principali minchiate (drs, parco chiuso, obbligo di utilizzo di entrambe le mescole), nel 2014 non erano su una strada così sbagliata, si sono viste delle gran belle azioni in zone no drs o nei primi 2 giri... Basterebbe lavorare sopra ciò che c'è di buono ripulendolo dalle fregnacce e da li ripartire per le evoluzioni future.

Peccato che nel 2015 abbiano peggiorato ulteriormente le cose con flussometri e affini :(

Link to comment
Share on other sites

Comunque personalmente sono contrario al ritorno dei rifornimenti e al regime di concorrenza gomme.

Il primo perché mi sembra una ricerca di spettacolo tramite l'aggiunta di variabili di incertezza, cosa che non coincide con il mio modo di intendere la competizione.

Riguardo le gomme, la concorrenza ci starebbe anche a livello di principio ma rischieremmo di assistere a differenze prestazionali talmente importanti da mortificare il talento di chi guida.

Se con una soluzione aerodinamica azzeccata si possono guadagnare frazioni di decimi, con la mescola giusta si parla di secondi...

Link to comment
Share on other sites

Sondaggio al limite dello stalking commerciale... alla fine solita minchiata come le precedenti, solo piu' lunga. Alcune davvero incomprensibili per quanto sono state tradotte male. Vediamo se i risultati, se resi pubblici, saranno edulcorati e rigirati come l'ultima volta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Comunque personalmente sono contrario al ritorno dei rifornimenti e al regime di concorrenza gomme.

Il primo perché mi sembra una ricerca di spettacolo tramite l'aggiunta di variabili di incertezza, cosa che non coincide con il mio modo di intendere la competizione.

Riguardo le gomme, la concorrenza ci starebbe anche a livello di principio ma rischieremmo di assistere a differenze prestazionali talmente importanti da mortificare il talento di chi guida.

Se con una soluzione aerodinamica azzeccata si possono guadagnare frazioni di decimi, con la mescola giusta si parla di secondi...

 

Non sono d'accordo: già  le PU lo stanno facendo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...