Vai al contenuto

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/04/21 in all areas

  1. Se dovessero vincere, sul podio potremo ascoltare questo nuovo inno americano....
    1 point
  2. Fatemi capire, la Fia prima impone ai piloti russi di non avere bandiera e inno nazionale e poi dà il via libera alla livrea della Haas che ha la bandiera russa un po' ovunque?
    1 point
  3. Le F1 vanno verso una rastremazione accentuata del corpo vettura (rosso-blu nella foto), abbinata a un'estensione del fondo piatto (in bianco nell'immagine).
    1 point
  4. No, non è quello. Peccato però. Al riguardo ho trovato questo tweet di qualche anno fa
    1 point
  5. Partendo dal presupposto che la livrea, nel suo insieme, comunque è bella, la striscia rosa probabilmente avrebbe dovuto essere di color giallo lime, il secondo colore AMR dopo il verde. Con la conferma di BWT probabilmente hanno variato quell'inserto facendolo rosa, il che penalizza la livrea rispetto a come sarebbe stata in "origine". Ma, come detto, nel complesso non la rovina troppo...
    1 point
  6. 14 aprile 1952, The Easter Goodwood Meeting. Ci sono 8 corse: Lavant Cup Race, 6 giri F2 (2000cc) Earl of March Trophy Race, 6 giri F3 (500cc) Chichester Cup Race 6 giri, Formula Libera Richmond Trophy Race, 12 giri, Formula 1 (1951) First Easter Handicap (6 Laps—Unblown Sports Cars) Second Easter Handicap (6 Laps—Cars in Racing Trim) Third Easter Handicap (6 Laps—Cars in Racing Trim) Fourth Easter Handicap (6 Laps—Cars in Sports Trim) La cronaca: Chichester Cup Race (6 Laps—Formula Libre) The astonishing Hawthorn and his impressive Cooper-Bristol, engine note crisp and clean, gear-changes mere punctuations of exhaust note, tail slides skilfully held, won again, by a very good margin, from Tony Rolt, with the ERA-Delage. The first lap produced a thrill, when AG Whitehead’s old ERA spun leaving the chicane. Luckily, the following cars missed it but the incident slowed them as much as it speeded up onlookers’ hearts. Ken Richardson, late of BRM, in Vandervell’s “Thinwall” 4½-litre Ferrari, did not get as far as this, as he followed his habit of leaving the course. Duncan-Hamilton was going safely in third place in his Talbot, pursued at a discreet distance by Poore’s big Alfa-Romeo. Allard’s Chrysler TT Allard, with four carburetters and four-speed gearbox, was coming along strongly and had the satisfaction of passing the great Fangio (Cooper-Bristol), although Fangio was going through the corners with great elan and obviously having fun, after being baulked on the first lap. The order of the remainder through the chicane on the last lap is indication of how the race went—Poore, Allard, Fangio, Kelly (Alta), James (4CLT Maserati), Baird (Baird Griffon—tubular chassis containing Baird’s 4CLT Maserati engine), Gerard (1½-litre ERA) and GN Richardson (ERA). It is interesting and cheerful that Brian Shawe-Taylor entered an ERA for Thompson or Abecassis to drive, although it non-started. Wharton retired after a tough drive in the Scuderia Franera 2-litre ERA. AUTHOR Motor Sport. Maggio 1952 Se, gareggiava "El Chueco" 1 41 Mike Hawthorn (GB) L.D.Hawthorn Cooper-Bristol T20 (2.0) 10'06.8" 6 1 2 53 Tony Rolt (GB) R.R.C.Walker ERA-Delage 15S8 (1.5 S C) 10'16.8" 6 2 3 60 Duncan Halminton (GB) J. Duncan Halminton Talbot-Lago T26C (4.5) 10'38.0" 6 5 4 56 Denis Poore (GB) R. D. Poore Alfa Romeo 8C-35 (3.8 s c) 10'50.0" 6 8 5 65 Sydney H. Allard (GB) S. H. Allard Allard (5.4) 10'58.2" 6 10 6 46 Juan M. Fangio (RA) Ecurie Richmond Cooper-Bristol T20 (2.0) 11'00.0" 6 13 ? 6 Bob Gerard (GB) F.R.Gerard E.R.A. B-Type (1.5 s c) - ? 7 ? 29 Ken Wharton (GB) Scudería Franera E.R.A. (2.0 s c) - ? 6 ? 36 Gordon Watson (GB) G. M. Watson Alta F2 (2.0) - ? 14 ? 50 Ken Richardson (GB) G.A. Vandervell Ferrari Thin Wall Special (4.5) - ? 4 ? 52 Graham Whitehead (GB) A. G. Whitehead ERA B-Type (1.5 s c) - ? 3 ? 55 Geoff Richardson (GB) G.N. Richardson R.R.A.-E.R.A. (1.5 s c) - ? 15 ? 57 Joe Kelly (GB) J. Kelly Alta GP (1.5 s c) - ? 13 ? 59 JohnJames (GB) J.M.James Maserati 4CLT/48 (1.5 s c) - ? 9 ? 61 Bobbie Baird (GB) W.R. Baird Baird Griphon (1.5 s c) - ? 11
    1 point
  7. Infatti il pilota "vero" iscritto era nientemeno che John Cooper, seduto sulla macchina di Hawthorn con la tuta bianca dietro a Fangio... In piedi con gli occhiali, Charles Cooper. Per la cronaca la gara è la Lavant Cup, 14 aprile 1952 e Hawthorn, Brown e Brandon finirono primo, secondo e terzo (in ordine di talento...). Cooper si ritirò...
    1 point
  8. 1952 Carrera Internacional de Goodwood. Nuevo Cooper T20 - Bristol, con los conductores Alan Brown, Eric Brandon , Juan Manuel Fangio, Mike Hawthorn
    1 point
  9. Dagli archivi inglesi arriva un bellissimo video originale degli highlights in Italiano
    1 point
This leaderboard is set to Roma/GMT+01:00
×
×
  • Crea nuovo...